Homemade Granola

By 5 november 2017Ontbijt

Ingrediënten

Voor 500 gram:

  • 100 gram gemengde zaden en pitten
  • 200 gram gemengde noten
  • 200 gram havervlokken
  • 3 eetlepels pure kokosolie
  • 4 eetlepels vloeibare honing (of Agavesiroop)

Bereidingswijze

Homemade Granola zoals jij het lekker vindt!? In een handomdraai maak je je eigen gezonde suikervrije Granola, zonder kunstmatige toevoegingen.

Tips:
Voor gemengde noten kan je denken aan:
amandelen, walnoten, pecannoten, hazelnoten, pistachenoten, paranoten en cashewnoten.

Voor gemengde zaden en pitten kan je denken aan:
lijnzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten of pijnboompitten

Na het afkoelen kan je nog gedroogd fruit toevoegen, zoals rozijnen of cranberry’s.

Stap 1
Verwarm de oven voor op 175 graden.

Stap 2
Pak een bakplaat en bekleed deze met bakpapier.

Stap 3
Strooi de zaden en pitten, noten en havermout op de bakplaat. Meng met je handen alles goed door.

Stap 4
Smelt kokosolie in de magnetron totdat het vloeibaar is. Giet hierna gelijkmatig over het mengsel op de bakplaat. Doe er ook wat honing op om te zoeten.

Stap 5
Meng alles goed door met een lepel.

Stap 6
Bak de Granola 15-30 minuten op 175 graden. Halverwege kan je de Granola even door scheppen voor een gelijkmatige roostering.

Stap 7
Bewaar de Granola na afkoelen in een afgesloten bakje of zakje.

Laat een reactie achter