Homemade Granola

By 5 november 2017maart 3rd, 2021Ontbijt

Ingrediënten

Voor 500 gram:

  • 100 gram gemengde zaden en pitten
  • 200 gram gemengde noten
  • 200 gram havervlokken
  • 3 eetlepels pure kokosolie
  • 4 eetlepels vloeibare honing (of Agavesiroop)

Bereidingswijze

Homemade Granola zoals jij het lekker vindt!? In een handomdraai maak je je eigen gezonde suikervrije Granola, zonder kunstmatige toevoegingen.

Tips:
Voor gemengde noten kan je denken aan:
amandelen, walnoten, pecannoten, hazelnoten, pistachenoten, paranoten en cashewnoten.

Voor gemengde zaden en pitten kan je denken aan:
lijnzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten of pijnboompitten

Na het afkoelen kan je nog gedroogd fruit toevoegen, zoals rozijnen of cranberry’s.

Ben je toch op zoek naar een ander reccept. Je vindt een hoop recepten op deze website, maar je kunt er ook voor kiezen om onze kookboeken aan te schaffen. De eerste twee kookboeken die we hebben uitgebracht hebben 50 unieke recepten, waarvan je het merendeel zal willen maken!

Stap 1
Verwarm de oven voor op 175 graden.

Stap 2
Pak een bakplaat en bekleed deze met bakpapier.

Stap 3
Strooi de zaden en pitten, noten en havermout op de bakplaat. Meng met je handen alles goed door.

Stap 4
Smelt kokosolie in de magnetron totdat het vloeibaar is. Giet hierna gelijkmatig over het mengsel op de bakplaat. Doe er ook wat honing op om te zoeten.

Stap 5
Meng alles goed door met een lepel.

Stap 6
Bak de Homemade Granola 15-30 minuten op 175 graden. Halverwege kan je de Granola even door scheppen voor een gelijkmatige roostering.

Stap 7
Bewaar de Homemade Granola na afkoelen in een afgesloten bakje of zakje. Je kunt het met gemak 2 maanden bewaren.

Wil je meer zien?
Volg ons gezellig op Instagram voor nog meer foto’s, video’s en stories!